FANDOM

Donkey kong jr on Nintendolle tehty peli joka ei kuulu sarjaan mutta on kuitenkin donkey Kongin alkuperäiseltä tekijältä.donkey kong jr ei ole kuin nykyajan donkey kong pelit vaan konsolin lasiin on. aalattu puut joittenka päällä donkey kong liikkuu.pelissä kerätään pisteitä eikä edetä tasoja joten siihen on helppo kyllästyä mutta ympäristö on kuitenkin kiinnostavallista vaikka pieni:pelaaja aloittaa alimmalta kerrokselta pelaajan on väisteltävä krokotiileja ja lintuja linnut kuitenkin pelin edetessä vähän on päästäkseen toiselle ja viimeiselle kerrokselle pelaajan on kiivettävä liaania pitkin ylös.ylhäällä on myös hedelmä jonka voi tiputtaa vihollisen päälle pää tavoitus on hypätä oikealla avaimen heilumis kerralla ja napata se samalla hetkellä donkey kong avaa häkin jonka sisällä hänen äitinsä on.mario vartioi häkkiä mutta ei voi tehdä mitään pelaajalle mutta Mariaa ei pidä kuitenkaan piestäkkään Marion saatat harvoin tosi päästyään A ja B vaikeustasot läpi päästyään soittavan kelloa.Pelaaja voi mennä ylös alas ja molemmille sivuille sekä hypätä mutta ei taistella.donkey kong jr on julkaistu vain konsolille jolla ei voi pelata mitään muuta peliä eikä siinä ole myöskään levyä. Samanlainen konsoli on ole massa ainakin mariolle josta ei välttämättä tehdä wikiä.